No niin, kisa lähti virallisesti käyntiin maanantaina. Kello käy!
Itsehän tosin ehdin käyttää jo kisaa edeltäneen ns. valmistelevan viikonlopun tehokkaasti kirjoittamiseen. Väänsin tekstiä ja pyörittelin ideoita päässäni käytännössä vuorokaudet ympäri eiliseen sunnuntaihin asti, jolloin käsikirjoitus lopulta valmistui. Lopputulos on vielä hiomaton: pikaisella läpilukemisella pari kohtausta näyttää vaativan rytmityksen säätöä (tarkoittaa todennäköisesti lisää tekstiä), kieli ja kielioppi vaativat miettimistä, ja teemoja olisi varaa terävöittää, mutta kokonaisuus itsessään vaikuttaa lupaavalta. Neljäs seinä todellakin kaatuu lopussa ja juonen sisään kirjoitetut teemat näyttäytyvät vahvoina koko tekstin halki. Kyllä tästä vielä tarina saadaan!
Englannin kielellä kirjoittaminen - ja kirjoittaminen ylipäätään - olivat kyllä pitkän tauon jälkeen melko haastavia tehtäviä. Tuntuu että mitä vanhemmaksi muutun, sitä heikompi kyky minulla on vetää tekstiä paperille sisäisen paineen alla "ammattimaisesti" ilman inspiraatiota; näköjään riittävän monta vuotta päätä tekstiseinään päivästä toiseen silkan päättäväisyyden voimin hakanneena sitä alkaa lopulta käydä laiskaksi ja mukavuudenhaluiseksi. Parina päivänä itseään oli lähes mahdotonta saada liikkeelle tekemään mitään käsikirjoituksen eteen, vaikka aikataulun mahdottomuus jyskytti koko ajan takaraivossa. Kisa tuntuu ainakin tällaiselle päivätyössä käyvälle ihmiselle olevan melkoinen paineensietokyvyn testipenkki. Lopputulos oli kuitenkin se, että aikataulu piti ja valmista saatiin: nyt on sitten aika siirtyä vähitellen grafiikan pariin.
Konsultoin eilispäivänä erästä graafikkotuttavaani, ja yhdessä kävimme läpi parhaita käytänteitä pelin tausta- ja hahmografiikan toteuttamiseen. Täytyy todeta, että ammattilaiset kyllä osaavat: paria yksinkertaista työskentelytekniikkaa hyväksi käyttäen säästää useita tunteja työtä verrattuna siihen, mitä olisin lähtenyt ilman opetusta tekemään. Seuraavaksi minun pitäisi opetella käyttämään vektorointisoftaa, vääntää hahmodesignit, ja tämän jälkeen vielä oikeasti piirtää ne kaikki paperille - ja tämä kaikki seuraavaan maanantaihin mennessä. Ainakin tässä vaiheessa ajatus kuumottaa melkoisesti. Miksi kaiken pitää olla valmista jo seuraavana maanantaina? No, koska 4.-6.9 väliseksi viikonlopuksi olen lupautunut lähtemään edustamaan Traconiin. Luvassa roolipelejä! Nekin pitäisi muuten ehtiä jossain tämän peliprojektipuuhastelun lomassa valmistella...
No, junassa ehtii ainakin kirjoittaa, joten työt seuraavat mukana. Minnekään niitä ei näemmä pakoon pääse...
Seuraava raportti projektin etenemisestä seuraavana maanantaina. Luvassa grafiikkaa, paineita ja tuskaisia vuodatuksia taiteilijan elämän vaikeudesta!
maanantai 24. elokuuta 2015
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti